Az Interneten számtalan SEO témájú portál található. Mi értelme hát egy újabbnak 2024-ben? Azt hiszem ez magyarázatra szorul.
Túl kevés a jó SEO cikk az Interneten
Ha próbáltál már SEO témában keresni az Interneten, akkor nyilván te is belefutottál a problémába. Milliónyi teljesen hasztalan, összeollózott, másolt tartalom árasztotta el a SEO területét is.
A keresők találati listáinak élén szinte csak önjelölt SEO szakértők értelmetlen, szószámra optimalizált ömlengéseit találhatod. Legtöbbször egy halom AI vagy humán erőforrásokkal újrafogalmazott másolat mellett.
A századik SEO cikkre kattintás után, ami újra a „Mi is az a SEO?” felvezetéssel indul, nyilván a legtürelmesebbek száját is el-elhagyja valami nyomdafestéket nem tűrő kifejezés.
Mára a SEO témában leginkább „quality content”, „mobile first”, „user experience” vagy hasonló, teljesen kiüresített fogalmakkal tűzdelt, végtelenre nyújtott tartalmakkal van tele a net. A valóban használható tartalom a fehér hollóhoz hasonlóan ritka madár. Az emberek legtöbbször hamarabb adják fel a keresést, mintsem eljuthatnának ezekhez.

Mik az okok?
A jelenség számtalan okra vezethető vissza, én két olyat emelnék most ki, amely a SEO témakörére biztosan igaz 2024-ben. Nem hiszem, hogy sokakat meglepnék.
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja
Elvárható-e egy profi SEO szakembertől, hogy a komoly értéket képviselő tudását megossza a nagyközönséggel? Bármennyire is jó volna mást írni, de valós válasz egyértelmű: Nem igazán.
Egy profi SEO szakértő a tudásából él. A tudásának megosztásával a konkurenseit támogatná, és végső soron saját üzletét gyengítené meg. Ezért tény, hogy vérprofi SEO szakértők írásaival nem sűrűn fogunk találkozni az internetes keresőben böngészgetve.
Ki mer kritikus lenni a keresők üzemeltetőivel?
Egy SEO szakember végső soron a keresőkből él. Írhat-e valaki kritikus cikket a valamiről, amely végső soron a kenyerét adja? Nyilvánvalóan IGEN.
Kizártnak tartom, hogy a keresőket üzemeltetők bosszúhadjáratot folytatnának olyan portálok ellen, amelyek kritikát fogalmaznak meg a termékükkel kapcsolatban. Én legalábbis eddig egyetlen ilyen példáról sem hallottam. Elképzelhető ugyan, de valószerűtlen.
Mégis benne van a levegőben az öncenzúra tömjénes illata. Másképp nem tudom értelmezni azt, hogy egy közelmúltban megjelent kritikus hangvételű cikket (The Man Who Killed Google Search) alig-alig vettek át SEO portálok. Ahol mégis megjelent rá egy link, ott számos komment szólt arról, hogy gratuláltak a bátor szerkesztőnek. Sokak szerint merész lépést egy ilyen tartalmat megosztani.
Miben lesz más a SEOtrend.hu?
Mi nem SEO ügynökség vagyunk, így a sokéves tapasztalatunk közzététele nem okoz számunkra bevételkiesést. Meg fogjuk osztani azokat a tartalmakat, tippeket, amelyek segítenek nektek abban, hogy a weblapjaitok könnyebben eljuthassanak a látogatókhoz.
Egyik cikkünk végén sem találsz majd, „Fizess elő a továbbiakért!” vagy „Kérj árajánlatot tőlünk!” CTA gombokat.
Kritikusak vagyunk és leszünk. Garantálom, hogy nem lesz öncenzúra nálunk, ha olyan dologról, hírről kell írnunk, amellyel valakinek a lábujjára lépünk.
Hiszünk az információ szabadságában, és ezt mindent felülbíráló, elsődleges vezérlő elvünknek tekintjük.
A lapunk célja a fentiek mellett, hogy egy magyar nyelvű közösséget építsünk. Ahol kezdő és profi webmesterek értékes információkkal támogathatják egymás munkáját.
Csatlakozz hozzánk, segíts másoknak, és mi is segítünk!
A jóval több mint 20 éves tapasztalatunk esélyesen elég lesz hozzá, hogy még a legtapasztaltabb, legvénebb SEO rókák is találkozzanak új információkkal az oldalunk cikkeiben.
Pócsi Károly